Міністерство освіти і науки України
Національний університет «Львівська політехніка»
Кафедра АСУ
Методичні вказівкидо виконання лабораторних робіт з дисципліни
Інформаційні технології у видавничій справі
Для студентів бакалаврського рівня
підготовки по спеціальності
«Видавничо-поліграфічна справа» (шифр - 0927)
Лабораторна робота №7
ПРОЗОРІСТЬ І МАСКУВАННЯ
Мета роботи: ознайомитися з основними прозорості, маскування та їх застосуванням
Теоретичні відомості
1 Настройка непрозорості без маскування
Палітра Transparency (Прозорість) дозволяє без праці змінювати прозорість у будь-яких об'єктів— як растрових, так і векторних (сформованих самими різними способами: із застосуванням контурів різних типів, символів з палітри Symbols (Символи) або як текст) і зробити так, щоб нижележащие об'єкти ефектно просвічувалися. Оберніть, наприклад, увага на мал. 1, який узятий як початкове зображення. Потім до нього була додана серія контурів: верхній контур створений інструментом Pen (Перо) і залитий лінійним градієнтом, а серія крапельок води одержана при допомозі палітри Symbols. Для всіх задіяних контурів встановлені власні уровени прозорості (мал. 2, 3).
Встановлення конкретного варіанту прозорості не є перешкодою для подальшого
редагування об'єктів, для яких при необхідності завжди можна змінити варіант заливки або
обведення, розмір і положення, рівень прозорості і ін.
Мал. 1 Вихідна фотографія
Мал. 2 Накладання контурів і налаштування їх прозорості
Мал. 3 Після налаштування деталей прозорості
Крім того, в палітрі Transparency (Прозорість) є можливість вибирати режими
змішування кольорів (Blending mode): Normal (Нормальний) (даний режим встановлюється по умовчанню), Multiply (Множення), Screen (Освітлювання) і ін., які можуть бути застосовані не тільки до окремого об'єкту, але також до групи або до шару і в поєднанні з рівнем прозорості дозволяють добитися потрібного ефекту видимості об'єкту.
2 Настройка непрозорості для векторних об'єктів
Розглянемо варіант настройки непрозорості для окремих об'єктів. Для цього намалюйте
декілька простих пересічних об'єктів. Такі об'єкти переважно, оскільки на їх прикладі
простіше ознайомитися з різними варіантами непрозорості. У даному прикладі в ролі об'єктів виступатимуть три що накладаються один на одного квітки на чорному фоні (мал. 4). Виберіть два об'єкту, наприклад дві верхні квітки, і зміните значення їх прозорості в палітрі Transparency наприклад так, як показано на мал. 5, — для цього потрібно буде просто перетягнути движок Opacity (Непрозорість). Зверніть увагу, що квіти тепер сталі прозорі як щодо один одного так і по відношенню до фону (мал. 6).
Мал. 4 Вихідне зображення
Мал. 5 Зміна непрозорості
Мал. 6 Зовнішній вигляд їх після налаштування непрозорості
При другому варіанті необхідно відновити значення прозорості 100%. Для цього спочатку згрупуйте обидві виділені квітки командою Object=>Group (Объект=>Группировка), що автоматично приведе до включення прапорця Knockout Group (Група з видаленим фоном) в палітрі Transparency. Потім знов зміните непрозорість, встановивши значення параметра Opacity (Непрозорість) рівним 70%. У результаті об'єкти стануть прозорими по відношенню до фону, але не щодо один одного (мал. 7). Річ у тому, що включення прапорця Knockout Group (Група з видаленим фоном) у палітрі Transparency дозволяє видалити (правда, тільки візуально) просвічування напівпрозорих об'єктів групи, які перекривають один одного в даній групі.
Мал. 7 Після групувння та зміни непрозорості
Додатково намалюйте серію з декількох однотипних невеликих елементів, наприклад
зірочок (мал. 8). Об'єднайте їх в групу за допомогою команди Object=>Group
(Объект=>Группировка) і встановите для них режим змішування кольорів Screen (Освітлювання) з непрозорістю (мал. 9). У результаті зірочки змінять свій колі...